1 marca 2014

Wiz Khalifa - Black And Yelow, Young Wild & Free, Work Hard Play Hard

1 komentarz:
 
Tego rapera polecił mi mój znajomy - DJ Bory, a kto jak kto, ale on zna się na rzeczy. Przyznam, że Wiza Khalifę (własc. Cameron Jibril Thomaz) znałam ze słyszenia i nie zagłębiałam się w jego kawałki. Jednak teraz coraz bardziej zaczynam wchodzić w klimaty hip-hopowe i doceniam beaty tego gatunku. Mimo to nadal jestem krytyczna co do tekstów, w których jak dla mnie nie może co drugim słowem być "bitch", bo to nic nie wnosi. Słowa mają być kunsztem i nieść przekaz (stąd pewnie moje skłonności do reggae). Rap jest z założenia nieoptymistycznym wyrzutem, trochę polską odmianą narzekania, ale na tym polega różnorodność, że możemy czerpać z wielorakich gatunków.

Notka biograficzna

Rocznik '87. Amerykański raper i piosenkarz. Jego rodzice pracowali w wojsku, przez co nie miał stałego miejsca pobytu, mieszkał w Japonii, Niemczech, Wielkiej Brytanii. Jego pseudonim pochodzi od "wisdom", czyli mądrość i arabskiego słowa "khalifa", czyli następca. W 2005 wydał swój pierwszy mixtape, a rok później album "Show And Prove". Później dołączył do Warner Bros. Records, lecz w 2009 rozstał się z wytwórnią. Jako inspiracje muzyczne wymienia takich artystów jak: Jimi Hendrix, Camp Lo, The Notorious B.I.G., Bone Thugs-n-Harmony.  Zdobył statuetki BET Awards i Billboard Music Awards, otrzymał nominacje do Grammy i American Music Awards. Współpracował z Snoop Doggiem, Juicy J, T-Painem, Bruno Marsem, a na nowej płycie mają znaleźć się featuringi z Adele i Miley Cyrus. Jest otwarty na kwestię stosowania marihuany, sam pali codziennie.
Dyskografia
$ 2006: Show and Prove
$ 2009: Deal or No Deal
$ 2011: Rolling Papers
$ 2012: O.N.I.F.C.
$ 2014: Blacc Hollywood (jeszcze nie wydany)





1 komentarz:

  1. Ja nie za bardzo przypadam za rapem. Kilka utworów Wiz Khalifa mi sie podobało a szczególnie do filmu FF 6.
    U mnie http://muzycznomaniaa.blogspot.com/ nowe notowanie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff