22 lipca 2013

LemON - Nice, Napraw, Pizno, Dewiat

Brak komentarzy:
 
Okazuje się, że można połączyć dobrą muzykę z utrzymaniem na rynku. I chyba nie jest to tylko zasługa talent show, bo przecież ludzie chcą ich słuchać. Ja zainteresowałam się zespołem LemON, oglądając kolejną edycję programu. I tak siedząc i gapiąc się w ekran, trochę beznamiętnie i krytycznie, zaskoczyła mnie nagle emocjonalność i profesjonalizm. Do tego łemkowskie korzenie (znaczy "swój") i jestem kupiona. No nie mówiąc już o uroku frontmana. Skończyło się na tym, że zyskałam krążek w domu (który z resztą serdecznie polecam, choć uwaga! nie jest komercyjny), a oni kolejną fankę.



Notka biograficzna

Polsko-łemkowsko-ukraińska grupa muzyczna, założona w 2011 roku z inicjatywy wokalisty Igora Herbuta - wychowanego w łemkowskiej rodzinie studenta wokalistyki jazzowej. Zespół powstał po zakwalifikowaniu się do programu Must be the music, który w efekcie wygrał. Grupa występowała na TOPtrendach, Sopot Festival, Lato Zet i Dwójki 2013 (nagroda za najlepszy występ). LemOn został również nominowany do nagrody muzycznej Fryderyki 2013 w kategorii Najlepszy debiut. Łączą wiele gatunków, tworząc alternatywny styl, lecz da się słyszeć rock, jazz, folk. Nazwa "LemON" z angielskiego może oznaczać "cytrynę". Jednak w tym przypadku "Lem" oznacz "tylko". 

Igor Herbut - wokal, klawisze
Adam Horoszczak - gitara
Piotr Kołacz - basista
Andrzej Olejnik - skrzypce
Piotr Budniak - perkusja 
Dyskografia
~2012: LemON






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff