Dobry film z dobrą muzyką? Nie ma nic lepszego na niedzielne plany. Wielu z Was wybierze zagraniczne kino, ale dziś polecam równie dobre polskie filmy ze świetną oprawą muzyczną.
Przygodę z muzyką rozpoczął gdy miał 15 lat. Rok później w studenckiej bazie w Bieszczadach poznał Wojciecha Belona, Jacka Kleyffa i Czesława Bieleckiego. W 1973 r. związał się na cztery lata z Wolną Grupą Bukowina. W latach siedemdziesiątych, na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia brał udział w audycji Marcina Wolskiego i występował w Zgryzie Macieja Zembatego. W latach 1979-1981 wraz z Jackiem Kleyffem i Michałem Tarkowskim współtworzył "Teatr Paranoiczny". W filmie zadebiutował pisząc w 1979 roku muzykę do Przyjaciół Andrzeja Kostenki. Regularną współpracę z filmem rozpoczął z Maciejem Dejczerem, który powierzył mu w 1989 roku zadanie napisania muzyki do filmu 300 mil do nieba. Za muzykę filmową był wielokrotnie nagradzany na różnych festiwalach. W 1998 roku, na 23. FPFF w Gdyni, pojawiło się aż sześć obrazów do których tworzył muzykę (Kanalia, Sauna, Kroll, Pamiętnik znaleziony w garbie, Deborah, Mistrz i Małgorzata, Jak narkotyk, Przedwiośnie, Żurek, Glina, Złoto dezerterów, Zabić Sekala, Amok, Nic, Przystań i Fotoamator). Lorenc jest też trzykrotnym laureatem nagrody Złotych Lwów gdyńskiego festiwalu. W 1992 roku na 17. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych zdobył nagrodę za muzykę do filmu Władysława Pasikowskiego Psy. W trzy lata później, w roku 1995 na 20. FPFF - za muzykę do Prowokatora Krzysztofa Langa, zaś w 1997. na 22. FPFF - za muzykę do Bandyty Macieja Dejczera.W 2005 roku stworzył oprawę muzyczną dla Panoramy TVP2. Jest również autorem oprawy dźwiękowej kanału TVP Info, która pojawiła się w 2009 roku.
Ponadto twórca muzyki do: seriali m.in. Ojciec Mateusz, Komisarz Alex, Gry wojenne i Oficer; filmów: Różyczka, Krew i wino, Śluby panieńskie, Czarny czwartek, W imieniu diabła i Wino truskawkowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz