31 maja 2014

Kompozytorzy filmowi #8 - Trevor Jones

Brak komentarzy:
 
W ten weekend polecamy filmy godne uwagi, a przede wszystkim z dobrą ścieżką dźwiękową. O oprawę muzyczną do kinowych hitów postarał się tym razem on.

Urodził się w Kapsztadzie (RPA) w 1949 r., w rodzinie związanej z przemysłem filmowym. Od dziecka fascynowało go kino, co prawdopodobnie miało zasadniczy wpływ na jego późniejszą twórczość. W wieku 17 lat wyjechał do Anglii, gdzie podjął studia w Królewskiej Akademii Muzycznej w Londynie, następnie studiował na Uniwersytecie w Yorku (1975-77). Po jego ukończeniu przez kolejne trzy lata (1978-80) studiował technikę dźwiękowa i filmową w National Film and Television School (od 1999 jest rektorem tej uczelni). Po studiach pozostał w Wielkiej Brytanii, która stwarzała dla niego o wiele większe możliwości w dziedzinie przemysłu filmowego, i rozpoczął współpracę z BBC (1970-75). Początkowo pisał muzykę do filmów niskobudżetowych i krótkometrażowych. Zwrotem w jego karierze był głośny film Excalibur, do którego muzykę napisał na prośbę reżysera Johna Boormana. Następnym jego działem była ilustracja muzyczna do filmu Jima Hensona Ciemny kryształ, która obecnie uważana jest za jedną z najlepszych partytur w dorobku kompozytora. Jako uznanemu twórcy muzyki filmowej powierzano mu tworzenie muzyki do tak głośnych filmów jak Uciekający pociąg, Harry Angel, Mississippi w ogniu, Arachnofobia. Jego najgłośniejszym jak dotąd osiągnięciem w dziedzinie muzyki filmowej jest ścieżka dźwiękowa do filmu Ostatni Mohikanin z 1992 roku, którą napisał razem z Randy Edelmanem i zespołem Clannad (choć kompozytorzy nie współpracowali ze sobą ze względu na zobowiązania kontraktowe). 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff